Hotel Arłamów, Ustrzyki Dolne
Wolny czas podczas eventu firmowego?

Wolny czas podczas eventu firmowego?

02 feb 2023

Często agendy spotkań firmowych są wypełnione po brzegi. Ich uczestniczy mają zagospodarowaną każdą minutę od rana do nocy: wykłady, prezentacje, szkolenia, warsztaty, konferencje oraz na integrację. Jednak coraz więcej top managerów świadomie planuje dla swoich pracowników także przestrzeń na relaks, SPA, saunę, spacer, sport.

Organizacji eventów firmowych przyświecają różne cele – główne to integracja pracowników i partnerów biznesowych oraz motywacja, tak indywidualna, jak i zespołów. Można też skupiać się na nauce pracy w grupie, rozwiązywaniu konfliktów lub rozluźnieniu atmosfery w firmie czy też lepszemu poznaniu współpracowników z innych działów. W czasach coraz popularniejszej pracy zdalnej i spotkań on-line kluczowe stało się wzmacnianie relacji w zespole i poczucia przynależności do organizacji. W przypadku imprez branżowych wśród celów pojawiają się: wymiana wiedzy i doświadczeń,  budowanie wizerunku oraz nawiązywanie i wzmacnianie relacji z klientami - i obecnymi, i potencjalnymi.

 

- W zależności od rodzaju eventu firmowego inaczej wygląda jego scenariusz. Imprezy motywacyjne i integracyjne, a więc wyjazd integracyjny, wyjazd motywacyjny, tzw. incentive travel, szkolenia firmowe, konferencje czy team building spełniają inną rolę niż okolicznościowe, typu: impreza jubileuszowa, gala, piknik dla pracowników i ich rodzin czy spotkania świąteczne, imprezy karnawałowe, itp. Inne są też oczekiwania w zależności od liczby uczestników wydarzenia i ich przynależności do grupy otoczenia firmy – czy są to pracownicy, współpracownicy partnerzy biznesowi, a może klienci. W zależności od potrzeb, proponujemy inne atrakcje w programie konferencji, jednak zawsze staramy się przekonać organizatora eventu do naszej filozofii #BLEISURE, czyli łączenia biznesu, czasu poświęconego firmie, służbowym zadaniom z wypoczynkiem, również tym prywatnym. Rośnie zainteresowanie takim podejściem i firmy coraz chętniej zostawiają w agendzie czas wolny dla pracowników w ramach swoich wyjazdów – mówi Dorota Nidzgorska-Mazonik, Dyrektor Generalna Hotelu Arłamów.

Coraz więcej managerów rozumie, że wartościowy wyjazd firmowy to nie zajęcia od 8 do 22, ale także czas wolny dla pracownika, w którym może się wybrać na SPA, na spacer czy oddać się aktywnościom sportowym. Korzystanie z zalet  miejsca, w którym odbywa się event firmowy, niesie nie tylko osobistą przyjemność, ale też satysfakcję z bycia częścią organizacji, która dba o pracowników na każdym poziomie. Endorfiny wyzwolone podczas ruchu na świeżym powietrzu, spaceru w otoczeniu przyrody, relaksującej kąpieli, masażu czy saunowania, pozostawią mnóstwo dobrych wspomnień, a pozytywne emocje związane z takim eventem są bezcenne - budują dobre skojarzenia z firmą, jej kulturą organizacyjną, troską o dobrostan pracownika, a w rezultacie dają satysfakcję z bycia częścią organizacji, w której dba się o zespół. Dziś pomiar efektów imprezy firmowej to często, oprócz celów biznesowych, także zadowolenie pracowników.

Poziom satysfakcji pracowników jest powiązany z efektywnością ich pracy. Coraz większa jest dziś świadomość managerów, że działania zwiększające zadowolenie pracowników są dobrą inwestycją. Zadowoleni pracownicy, ich pozytywne postawy: stosunek do miejsca pracy, wykonywanych zadań, przełożonych, współpracowników i podwładnych, mogą bowiem przekładać się na rozwój i przychody firmy. Z kolei zmęczeni, rozgoryczeni, sfrustrowani pracownicy będą mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie firmy i stosunki między zatrudnionymi. Dobra atmosfera pracy i pozapłacowe korzyści są, obok wynagrodzenia, niezwykle ważne, skutkują bowiem poczuciem samorealizacji, przynależności, ale też sukcesu, prestiżu, szacunku oraz renomą firmy, która zwiększa możliwości pozyskiwania wartościowych dla firmy specjalistów i zbudowania sprawnego, zaangażowanego, a także mniej rotującego zespołu.

 - Satysfakcja z pracy buduje więź i pozytywny emocjonalny stosunek do organizacji, wpływa na motywację i poczucie przynależności. Zadowolony pracownik jest nie tylko mniej zestresowany, ale też bardziej angażuje się w obowiązki, identyfikuje z firmą i odczuwa większą odpowiedzialność za jej funkcjonowanie. Chętniej także wspiera rozwój firmy, podejmuje dodatkowe zadania, wykazuje się wyższą kreatywnością. – tłumaczy Marta Masłowska, Dyrektor Sprzedaży i Konferencji Hotelu Arłamów i dodaje - Nie dziwi więc nas zmiana podejścia pracodawców do pracowników, którą obserwujemy podczas rozmów z osobami odpowiedzialnymi za organizację eventów firmowych. Widoczna jest większa dbałość o dobre samopoczucie podwładnych, przyjemne emocje i czas na relaks, również w czasie spędzanym na firmowych wydarzeniach. Mamy na to gotową odpowiedź #HolisticMICE – autorski program mindfulness, który obok służbowych zobowiązań, jak warsztaty, szkolenia, prezentacje, przewiduje grupowe aktywności, np. zajęcia team-buildingowe, gry terenowe oraz różne formy relaksu w przerwach między spotkaniami i zorganizowanymi atrakcjami. Uczestnik eventu firmowego może odpocząć podczas kąpieli w zewnętrznym basenie, jacuzzi albo w saunie i delektować się pięknymi widokami. Może zanurzyć się w leśnej kąpieli, by poobcować z naturą albo postawić na błogi masaż w SPA. Może też iść na spacer po okolicy, ściankę wspinaczkową, siłownię, rower czy zagrać w golfa. Przy takim podejściu łatwo o osobistą satysfakcję z bycia na wyjeździe służbowym, a ta zwiększa również biznesowe korzyści eventu.

Dr Jeremy Dean, psycholog z University College London uważa, że satysfakcja z pracy jest ważna ze względu na poziom wydajności pracy, ale ma również wpływ na jakość życia człowieka. Według niego elementy, które mają wpływ na zadowolenie z pracy, to m.in.: osobiste predyspozycje pracownika, codzienne problemy i sposoby eliminowania ich, możliwość osiągnięcia sukcesu, informacja zwrotna, różnorodna i złożona praca, sposób kontroli (pozostawienie pracownikowi swobody w działaniu: jeśli lider określa, co pracownik ma zrobić, ale nie w jaki sposób, zaangażowany pracownik czuje się odpowiedzialny za wykonanie zadania, przy czym ważne jest zaufanie z obu stron) czy wsparcie ze strony firmy (pracownik czuje, że jest potrzebny, że jest istotnym elementem w organizacji, a pracodawca wspiera go w rozwoju, traktuje godny sposób, docenia, dostarcza benefity).

Jednym z takich benefitów mogą być cykliczne eventy firmowe, zwłaszcza przygotowane według założeń #BLEISURE, czyli połączenie turystyki biznesowej z wypoczynkiem – business (biznes, praca) + leisure (odpoczynek) oraz #HolisticMICE (holistycznie – kompleksowo, całościowo), w ramach których organizowane w Hotelu Arłamów eventy łączą konferencje branżowe, szkolenia firmowe, imprezy integracyjne i okolicznościowe z odpoczynkiem, relaksem, przyjemnością i rekreacją - zgodnie z filozofią #ArłaMOVE (aktywny wypoczynek = zadowolenie). Można zaryzykować stwierdzenie, że nic tak dobrze nie wpływa na relacje wśród pracowników, jak aktywna integracja, zwłaszcza na świeżym powietrzu. A pracownicy, którzy czują się ważną częścią firmy, są z nią związani, czują się docenieni, wysoko oceniają zadowolenie z pracy i panującą w niej atmosferę, a co za tym idzie lepiej wykonują własną pracę, lepiej też współpracują z innymi członkami zespołu oraz skuteczniej doradzają klientom. Wszystko to może znacząco wpłynąć na indywidualną produktywność pracowników i całych działów, a w rezultacie i zysków firmy.

- Znakiem naszych czasów jest duża potrzeba interakcji z ludźmi, doświadczeń wzmacniających relacje i budujących poczucie wspólnoty i więzi w zespole. Ważniejsze stały się teraz pozytywne wrażenia, emocje, przeżycia, np. podczas ruchowych czy grupowych aktywności. Ceniony stał się czas za miastem, w bliskości natury – takie firmowe slow life oraz spędzany na sportowo (wielu managerów wie, że wysportowany pracownik to pracownik zdrowy, pełen energii, zmotywowany). Popularne są też zajęcia rozwijające nowe umiejętności i pasje – ciekawe warsztaty, oryginalne zabawy team buildingowe, a także  turystyka motywacyjna – dobrze zorganizowany wyjazd incentive przynosi bowiem korzyści finansowe i wizerunkowe firmie – tłumaczy Marta Masłowska, której dział organizuje kilkaset eventów rocznie.  

Więcej informacji na: www.arlamow.pl

Filmy

In order to provide services at the highest level, the Service uses cookies stored in the browser's memory. Detailed information about the purpose of their use, including processing of user activity data and advertising personalization, as well as the possibility to change cookie settings, can be found in the Privacy Policy.
By clicking ACCEPT ALL, you consent to the use of technologies such as cookies and to the processing by HOTEL ARŁAMÓW SPÓŁKA AKCYJNA, ARŁAMÓW, 38-700, USTRZYKI DOLNE, of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie identifiers, for analytical and marketing purposes (including automated ad targeting, measuring their effectiveness, and processing user data for analytical purposes). You can change cookie settings and detailed consent preferences in the settings.

Manage privacy settings
Essential cookies

Cookies necessary for the operation of services available on the website, enabling browsing offers or making reservations, supporting security mechanisms, including user authentication and abuse detection. These files are required for the proper functioning of the website. They do not require your consent.

Analytical cookies

Cookies allowing the collection of information about the user's use of the website in order to optimize its functioning and adapt it to user expectations. By consenting to these cookies, you agree to the processing of data regarding your activity on the site for analytical purposes.

Marketing cookies

Cookies enabling the display of marketing content tailored to the user's preferences and directing marketing offers to them corresponding to their interests, including information about user activity, products, and services of the site administrator and third parties. Consent to these cookies means that your data may be used for advertising personalization and analysis of the effectiveness of our advertising campaigns.

Your preferences have not yet been saved